مشهد، نخستین «شهر دوستدار آب» در ایران | جزئیات طرح ابتکاری شهرداری مشهد برای مدیریت منابع آبی چیست؟ بهره‌برداری از ۲۰ هکتار از «بوستان کرامت» مشهد در فاز نخست عملیات اجرایی برداشت آب مورد نیاز فضای سبز شهری مشهد از مسیل چهل‌بازه افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در فروردین ۱۴۰۳ درباره «باغو»، مزرعه‌ای تاریخی در محله خواجه ربیع مشهد ۱۲ مطالبه از مجلس دوازدهم برای مشهد فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود بازطراحی دو سامانه فرهنگی «اتفاق» و «سما» و بهره‌برداری از آن‌ها در مشهد اعمال‌قانون ۱۶۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۷ خرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «گودال» مشهد | فرعی خیابان ۱۷ شهریور که بخشی از خندق شهر بود شهروند خبرنگار | درخواست کوتاه کردن سرشاخه درختان برای جبران کمبود روشنایی در کوچه بابک مشهد + پاسخ آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در مشهد + فیلم پیاده‌رو خیابان‌های «بهار» و «امام رضا(ع)» مشهد بهسازی می‌شود تدوین نقشه‌راه منابع و مصارف حوزه آبی مشهد تا افق ۱۴۲۵ هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۷ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در پل هاشمیه، میدان آزادی و سه‌راه خیام در مشهد (۷ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دعوت رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از حضور حداکثری مردم برای تجمع بزرگ عفاف و حجاب در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۶۴۶۷
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
دعوت رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از حضور حداکثری مردم برای تجمع بزرگ عفاف و حجاب در مشهد
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز ملی عفاف و حجاب گفت: در آستانه ۲۱ تیرماه روز ملی عفاف و حجاب هستیم و یقینا چراغ راه ما در این حوزه فرمایشات مقام معظم رهبری است.

همتی| شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ضمن تبریک عید سعید قربان و همچنین ایام مبارک دهه امامت و ولایت، اظهارکرد: در این روز‌ها بار دیگر مشهدالرضا (ع) بیش از گذشته میزبان و پذیرای دلدادگان علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) است و همکاران خدوم مدیریت شهری نیز به سهم خود در تلاش هستند که زمینه میزبانی بهتر را فراهم آورند و در حوزه آذین‌بندی شهری نیز تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، برای افتتاح و تکمیل پروژه‌های عمرانی عزم راسخی دارد و براساس تعهدی که داریم، پروژه‌های نیمه تمام را دنبال خواهیم کرد.
وی همچنین با گرامیداشت ۲۵ تیرماه، روز بهزیستی و تامین اجتماعی، گفت: سازمان بهزیستی نهادی است که با تکیه بر مشارکت‌های مردمی و همکاری سازمان‌ها، در راه گسترش خدمات توان‌بخشی و بازپروری جامعه هدف خود فعالیت می‌کند.

موحدیان افزود: خدمت به مستضعفان و محرومان، موضوع مقدسی است که کمیته امداد حضرت امام‌خمینی (ره) نیز در این عرصه فعالیت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تبریک صعود تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران به جمع ۸ تیم برتر دنیا، تصریح کرد: این افتخار نشان داد که تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و بومی و اعتماد به نسل جوان، تا چه اندازه کارگشاست.

موحدیان در ادامه با اشاره به ۲۱ تیرماه، روز ملی عفاف و حجاب، گفت: چراغ راه ما در این حوزه، فرمایشات مقام معظم رهبری است؛ ایشان درباره اهمیت مقوله عفاف و حجاب می‌فرمایند: «اسلام می‌خواهد که رشد فکری، علمی، اجتماعی و سیاسی و بالاتر از همه، فضیلتی و معنوی زنان به حدّ اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری به عنوان یک عضو، حدّ اعلای فایده و ثمره را داشته باشد. همه تعالیم اسلام از جمله مسئله حجاب، بر این اساس است. مسئله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملًا غلط و انحرافی است. مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد، به خصوص به ضرر زن است».

وی افزود: لازم است در این حوزه منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار دهیم؛ همزمان با این روز تجمع بزرگ عفاف و حجاب نیز در مشهد مقدس برپا خواهد شد و از همین تریبون دعوت می‌کنم مردم مشهدمقدس در آن حضور حداکثری داشته باشند.

عزم جدی شورای ششم برای افتتاح و تکمیل پروژه‌های عمرانی

موحدیان در بخش پایانی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس پرداخت و گفت: طی یک سال اخیر زحمات زیادی توسط این حوزه کشیده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش سهم بودجه‌های عمرانی حاشیه شهر از ۳۰ درصد در اصلاح بودجه ۱۴۰۰ به ۳۸ درصد و در بودجه ۱۴۰۱ به ۴۵ درصد.

وی افزود: راه‌اندازی خطوط کوتاه حمل‌ونقل عمومی در راستای توجه به حاشیه شهر، بهره‌برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید در خطوط اتوبوس مشهد، افزایش ۶۷ ایستگاه بایدو، نصب ۳۰ دوربین ترافیکی به منظور افزایش نظم ترافیکی و ... از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

موحدیان با اشاره به عزم جدی شورای ششم برای افتتاح و تکمیل پروژه‌های عمرانی، تصریح کرد: براساس تعهدی که داریم، پروژه‌های نیمه تمام را دنبال خواهیم کرد.

وی افتتاح جلوخان پایانه امام‌رضا (ع) را دیگر پروژه مهمی دانست که در این مدت به بهره‌برداری رسیده و گفت: این پروژه در زمانی کوناه و با تلاش شبانه‌روزی مدیریت شهری به ثمر رسید که شایسته تقدیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: عملیات اجرایی بازگشایی بولوار بصیرت نیز درحال اجراست؛ پروژه‌ای که نیاز حاشیه شهر بوده و از اولویت‌های شورای ششم محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به انضباط ترافیکی، تصریح کرد: این موضوع برای مدیریت شهری در این دوره بسیار حائز اهمیت است؛ آمادگی داریم که در این حوزه آموزش لازم را ارائه دهیم و اصلاح هندسی معابر را دنبال کنیم؛ البته قوانین و مقررات نیز باید قاطعانه اجرا شود چراکه با صرف اصلاح هندسی نمی‌توان وضعیت ترافیکی را بهبود بخشید.

نوسازی ۴۰۰ دستگاه تاکسی، هوشمندسازی خدمات مربوط به تاکسیرانان، افزایش سقف وام نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ۲۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان، افزایش دو برابری سفر رایگان ویژه خانواده ایثارگران و شهدا و رفع زیان انباشته ۱۰۰ ساله سازمان حمل‌ونقل بار و شرکت تات، دیگر اقدامات و دستاورد‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک بوده که رئیس شورای شهر در این جلسه به آن اشاره کرد.

مصوبات

نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر
۱. نامگذاری معبر فرعی آین الله شیرازی ۱۷ واقع در چهاراه با حفظ شکاره به نام شهید محسن فدائی
۲. نامگذاری معبر فرعی موعود ۲۷واقع در بلوار حر با حفظ شماره به نام شهید محمد بهمنش نیا (منطقه۶)
۳. نامگذاری معبر فرعی رازی۸ واقع در خیابان رازی میدان ده دی با حفظ شماره به نتم شهید محمد معلمی
۴. نامگذاری معبر فرعی حجاب۲ واقع در بلوار حجاب قاسم اباد با حفظ شماره به نام شهید عباسعلی علیمردانی (منطقه۱۰)

۵. نامگذاری معبر فرعی حجاب ۴ واقع در بلوار حجاب قاسم اباد با حفظ شماره، به نام شهید محمد ساقی (منطقه۱۰)
۶. نامگذاری معبر فرعی حجاب ۶ واقع در بلوار حجاب قاسم آباد با حفظ شماره، به نام شهید محمد سالاری (منطقه۱۰)
۷. نامگذاری معبر فرعی حجاب ۹۱ واقع در بلوار حجاب قاسم اباد با حافظ شماره، به نام شهید محمد کاظم وثوقی تربتی (منطقه۱۰)

تفاهم نامه همکاری آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد

ماده واحده: ضمن تایید تفاهم نامه فی ما بین آستان قدس رضوی و شهرداری مسهد، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای تسهیل در تامین شبکه معابر، تامین فضای خدماتی مقیاس شهری و محرومیت زدایی از حاشیه شهر مسهد مقدس. نسبت به اجرای آن اقدام نماید.

رویکردی که بین شهرداری و آستان قدس وجود دارد در این تفاهم‌نامه به نفع مردم است.

شهردار مشهد با حضور در این جلسه گفت: یکی از مسائل که همواره مورد تاکید مدیریت ششم شهری بوده تعیین تکلیف اراضی بزرگ مقیاس است.
سید عبدالله ارجائی ادامه داد: بعضی از این اراضی برای ما اهمیت بیشتر دارند به خصوص آن‌هایی که انسداد ایجاد کردند و برای مردم مشکل ساز هستند. یکی از مالکان عمده، آستان قدس رضوی است. خوشبختانه رویکرد تولیت همکاری به نفع مردم است و این موضوع در جلساتی که با آستان قدس داشتیم تاکید شد. مسلما این انسداد‌ها باید مرتفع شود و راه مردم باز شود.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در تفاهمنامه ای که صورت گرفته نفع مردم در نظر گرفته شده که نمونه بارز آن بازگشایی پادگان بود.بیش از ۲۰سال از تعیین تکلیف اراضی ۳۳هکتاری متعلق به استان قدس واقع در جنوب بلوار حر-ابتدای شهرک شهید رجایی می‌گذرد تا الان هم به اجرای نهایی ختم نشده است.

وی ادامه داد: در این ۳۳هکتار تامین شبکه معابر، فصا‌های خدماتی و حل مشکل ترافیک، بحث آموزشی و ورزشی و تاسیس گرمخانه در نظرگرفته شده است.در بحث ایجاد فضای ورزشی مذهبی با همکاری دسنگاه‌ها انشالله طی توافقی که داشتیم تا اخر سال وصول می‌شود. در آستانه عبد سعید غدیر، هدیه مشترک آستان‌قدس رضوی و شهرداری به ساکنان شرق شهر، بازگشایی خیایان بصیرت است که نقش مهمی در رفع مشکلات ترافیکی خواهد داشت.

انتشار اوراق مالی اسلامی برای فاز ۵ طرح بازسازی بافت فرسوده شهری اطراف حرم از محل بودجه ۱۴۰۱کشور

به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به استناد بند (د) تبقره ۵ قانون بودجه سال۱۴۰۱ کل کشور و به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای فاز پنجم بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود الحساب مورد توافق با بانک مرکزی، به مبلغ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و با رعایت تبصره‌های زیر در سال۱۴۰۱اقدام نماید.

تبصره۱. اوراق مالی اسلامی می‌بایست از طریق بانک‌های مورد تایید بانک مرکزی منتشر گردد.

تبصره۲. شهرداری مکلف است بر اساس ضوابط و مجوز‌های بانک مرکزی، نسبت به انجام معاملات ثانویه اوراق در بورس و انجام ساز و کار مربوط طبق قولنین و مقررات بورس اقدام نماید.

تبصره۳. شهرداری مکلف است نسبت به انعقاد قرارداد‌های مورد لزوم در چارچوب ضوابط بانک‌های عامل و مجوز‌های بانک مرکزی و سازمان بورس در بازار سرمایه اقدام نماید.

تبصره۴. بر اساس دستورالعمل و‌مجوز اعطایی بانک مرکزی، شهرداری مشهد به عنوان ناشر مکلف است نسبت به ارائه وثایف و تضامین مورد تایید و قبول بانک ضامن، جهت حصول اطمینان بانک در بازپزداخت اصل و سود‌های علی الحساب، اقدام نماید.

تبصره۵. شهرداری مملف است پرداخت ۱۰۰ درصد سود را در دوره هاب سه ماهه و ۱۰۰ درصد اصل مبلغ را در پایان دوره مشارکت (۴سال) تعهد نماید.

تبصره۶. تبصره ۹اصلاحی مقوبه شورای اسلامی مشهد به قوت خود باقی است.

انتشار اوراق مالی اسلامی برای خطوط ۲و۳و۴ قطار شهری مشهد از محل بودجه سال۱۴۰۱ کل کشور

ماده واحده: به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای کمک به اجرای خطوط سه گانه قطار شهری مسهد، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی‌الحساب مورد توافق با بانک مرکزی به مبلغ ۲۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و با رعایت تبصره‌های زیر در سال۱۴۰۱اقدام نماید.
تبصره۱. اوراق مالی اسلامی برای کمک به اجرای طرح فاز۵ خط ۲ قطار شهری مشهد به مبلغ ۵۰۰۰میلیارد ریال.

تبصره۲. اوراق مالی اسلامی برای کمک به اجرای طرح فاز۷ خط ۳قطار شهری مشهد به مبلغ۱۴۰۰۰میلیارد ریال

تبصره۳. اوراق مالی اسلامی برای کمک به اجرای طرح فاز۱ خط ۴ قطار شهری مشهد به مبلغ ۵۰۰۰هزار میلیارد ریال

تبصره۴. اوراق مالی اسلامی می‌بایست از طریق بانک‌های مورد نایید بانک مرکزی ایران منتشر شود.
تبصره ۵. شهرداری مشهد مکلف است بر است ضوابط و مجوز‌های بانک مرکزی، نسبت به انجام معاملات ثانویه اوراق در بورس و انجام ساز و کار مربوطه طبق قوانین و مقررات بورس اقدام نماید.

انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح حمل و‌نقل درون شهری از محل بودجه سال ۱۴۰۱کشور

ماده واحده: به شهرداری اجازه داده می‌شود به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای کمک به توسعه نوسازی ناوگان اتوبوس رانی (خرید اتوبوس) نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی به مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و با رعایت تبصره‌ها در سال۱۴۰۱ اقدام نماید.

حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد طی تذکری در این لایحه گفت: حال مشهد اصلا خوب نیست و‌ مدت روز‌های پاک در این شهر بسیار کم است در این راستا باید مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به راه اندازی اتوبوس‌های برقی داشته باشد.
ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در این‌باره گفت: طی جلساتی که با مبنا داشتبم یک دستگاه برقی استاندارد سازی ان در حال بررسی است این دستگاه تولید داخل است.در دو سه‌ماه اینده در صورت تایید استاندارد این نوع اتوبوس، ۱۰دستکاه دیگر را را تحویل می‌گیریم. اگر استاندارد‌های ان درست باشد مسلما ۱۰۰دسنگاه برقی به ناوگان اضافه می‌شود و‌ ما به عنوان اولین شهری هستبم که در این راستا قدم گذاشتیم.

ارایه تسهیلات به معلولان

شهرداری مشهد مکلف است در راستای اجرای قانون حمایت از معلولان و ایجاد رفاه نسبت به ارایه تسهیلات و خدمات اقدام نماید.
۱. معلولان مشمول قانون حمایت از معلولان برای احداث یک واحد مسکونی با زیربنای مفید مطابق با الگوی مصوب مسکن در حوزه های۱و۲درآمدی، و یا ۳۰درصد بیشتر از مساحت الگوی مسکن مصوب در حوزه های۳و۴و ۵ درآمدی، با تایید و معرفی سازمان بهزیستی (درخصوص شمولیت و حداقل ۵سال سکونت متقاضی در حوزه های ۱و۲ شهر و یا حداقل ۲سال سکونت در حوزه ۳و۴و۵ درامدی شهر از پرداخت هزینه‌های عوارض صدور پروانه ساختمانی (صرفا برای یک نوبت، و عوارض نوسازی ملکی یا استیجاری معاف می‌باشند.
تبصره۱. استفاده از این تسهیلات در املاک مشاعی دارای سند رسمی، متناسب با سهم مالکیت معلولان امکان و پذیر است.
تبصره۲. استفاده از معافیت عوارض نوسازی موضوع موضوع این بند صرفا برای یک واحد مسکونی (ملکی یا استیجاری از محل بودجه شهرداری) مجاز است و در صورت تغییر محل سکونت، معافیت پرداخت عوارض نوسازی به واحد مسکونی جدید قابل انتقال می‌باشد.
تبصره ۳. در صورتیکه معلول مشمول این مصوبه محجور باشد، پاسخگویی به حقوق متعلق به درخواست، ولی قهری یا قیم قانونی او بلامانع است.

۲. معلولان مشمول این مصوبه می‌توانند بدهی خود (تا سقف مبلغ ۱/۵ برابرسقف معاملات جزء) به شهرداری مشهد را بدون پیش پرداخت و افزایش ناشی از تقسیط تا سقف مدت ۴۸ماه پرداخت نماید.

۳. شهرداری مکلف است هیچ یک از پروژه عمرانی خود را بدون مناسب سازی برای استفاده افراد دارای معلولین مورد بهره برداری قرار ندهد

۴. شهرداری مکلف است کلیه ساختمان‌ها و فضا‌های موجود زیر مجموعه خود را برای استفاده جانبازان و معلولین، طی ۶ماه از تازیخ لازم الاجرا شدن این مصوبه پایش و رفع نموده و گزارش اقدامات را به شورا ازسال نماید.
تبصره۱. شهرداری مکلف است اعتبار مورد نیاز برای رفع نواقص را در بودجه سالانه خود پیش‌بینی نماید.

۵. شهرداری مکلف است در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان و تسهیل در ارائه خدمات حمل و نقل عمومی درون شهری نسبت به ارایه خدمات رایگان حمل و نقل برای هر فرد با معلولیت شدید و خیلی شدید به تعداد ۱۰۰سفر در هرماه اقدام نماید.

تبصره۱. درصورت استفاده افراد غیر مشمول از تسهیلات مندرج در این بند، در نوبت اول برای ۶ماه و در نوبت دوم اعطای تسهیلات به صورت دائمی لغو خواهد شد.
تبصره۲. سفر‌های رایگان اختصاص یافته برای معلولان در هرماه قابلبت ذخیره و انتقال به ماه‌های دیگر ندارد
تبصره ۳. از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه لغو می‌گردد.

۶. شهرداری مکلف است نسبت به تامین دسترسی، ایمن سازی و مناسب سازی کلیه ایستگاه‌های انوبوس و پایانه‌های حمل و نقل عمومی درون شهری و فرون شهری برای استفاده جانبازان و معلولین ظرف۶ ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه اقدام و گزارش ان را به شورا ارسال نماید.

۷. شهرداری مکلف به ام‌وزش مستمر کارکنان شاغل دربخش‌های مرتبط با حمل و نقل عمومب نسبت به چگونگی همیاری و خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت جهت استفاده مناسباز این وسایل است.

۸. شهرداری مکلف به اموزش مستمر و کارکنان شاغل در بخش‌های مرتبطی با مطالعات، طراحی و اجرای کلیه پروژه‌های شهری نسبت به به رعایت ضوابط و تامین دسترسی برای افراد دارای معلولیت است.

۹. شهرداری مشهد مکلف است، در راستای اجرای مفاد مندرج در قانون حمایت از معلولان، اقدام نماید.۱_۹ اختصاص ۳۰درصد از پست‌های سازمانی تلفنچی به افراد نابنیا و کم بینا و افراد دارای معلثلیت جسمی و حرکتی۹-۲ اخنصاص ۳۰ درصد از پست‌های سازکانی متصدی دفتری و ماشین نویسی به افراد دالای معلولیت جسمی و حرکتی۳-۹ پرداخت مزایای قانونی تصریح شده در قانونی کار به فرد شاغل دارای معلولیت۴-۹ اختصاص ۳درصد از هرگونه مجوز تبدیل وضعیت یا مجوز‌های استخدامی شهرداری به افراد دارای معلولیت۵-۹بهره مندی بانوان کارمند دارای همسر معلول یا داری فرزند معلول تحت سرورستی و فاقد مادر به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل با تایید سازمان بهزیستی با یک چهارم کسر ساعات کار هفتگی، با استفاده از حقوق و مزایای کامل۶-۹ بهره مندی کارمند مرد دارای دارای همسر معلول یا داری فرزند معلول تحت سرورستی و فاقد مادر به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل با تایید سازمان بهزیستی با یک چهارم کسر ساعات کار هفتگی، با استفاده از حقوق و مزایای کامل۷-۹ کاهش ده ساعتی ساعات کار هفتگی شاغلان دارای معلولیت‌های شدید و خیلی شدید۸-۹ معافیت پنجاه درصدی حقوق و مزایا مشمول مالیات. یکی از اولیا افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید از پرداخت مالیات مادامی که مسولیت پرداخت هزینه‌های مترتب بر معلولیت فرد بر عهده اولیا است.

۱۰. رعایت مواد۴و۵ تبصره ۱ماده۵ و ماده ۲۰قانون حمایت از معلولان مصوبه سال۱۳۹۷ توسط شهرداری الزامی است.

۱۱. شهرداری مکلف است استفاده رایگان افراد دارای معلولیت از مراکز، تاسیسات و خدمات ورزشی متعلق به شهرداری، با معرفی بهزیستی و با لحاظ جبران هزینه‌ها از طریق مراجع قانونی مربوطه اقدام نموده و ظرف مدت ۲ماه ایین نامه لازم را تهیه و جهت طی مراحل قانونی به شورای شهر ارسال نماید.

۱۲. شهرداری مکلف است نسبت به تهیه تنظیم زمانبندی افراد دارای معلولیت و اطلاع رسانی خدمات انجام شده برای این افراد اقدام نماید.

۱۳. شهرداری مکلف است نسبت به به مناسب سازی کلیه اماکن و مراکز فرهنگی و ورزشی خود برای استفاده جانبازان و افراد دارای معلولیت و اختصاص حداقل ۱۰درصد از ظرفیت بهره برداری ان‌ها به این دسته از افراد اقدام نماید.

۱۴. شهرداری مکلف است در راستای حمایت و رونق بخشی به حوزه مشاغل خانگی برای افراد دارای معلولیت نسبت به اختصاص حداقل۵درصد از مجموع ظرفیت غرف روزبازارها، شب بازار‌ها و بازارچه‌های خود اشتغالی و هر فرصت فرصت کسب و کار دیگر در فضا‌های در اختیار خود به افراد دارای معلولیت اقدام نماید.

۱۵. شهرداری موظف است نسبت به پیگیری ردیف اعتبارات لازم برای اجرای این مصوبه از دستگاه مربوطه و مطابق با مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان اقدام و هزینه‌های ان در حساب‌های فی مابین تهاتر نماید تبصره یک شهرداری مکلف است گزارش اجرای این بند را همزمان با ارسال لوایح تفریغ بودجه، به شورای شهر ارایه نماید.

۱۶. شهرداری مکلف است منابع مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در بودجه سنواتی خود پیش بینی نماید.

۱۷. شهرداری مکلف است، نسبت به اطلاع‌رسانی جامع در خصوص مفاد این مصوبه اقدام و اولین گزازش آن را حداکثر ظرف مدت۳ماخ از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، به شورا ارسال نماید.

۱۸. شهرداری مکلف است گزارش اجرای این مصوبه را در فواصل زمانی ۶ماه، به شورای شهر ارسال نماید.

انتشار ۴ هزار میلیارد اوراق اسلامی برای بازسازی اطراف حرم، اتوبوس و مترو

شورای شهر مشهد لایحه دو فوریتی انتشار اوراق مالی اسلامی برای فاز ۵ طرح بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم، قطارشهری و خرید اتوبوس از محل بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مصوب شد.

عیدی، رییس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در این باره گفت: در تبصره ۴۰ بودجه امسال هزار میلیارد تومان اوراق دیده شده است. امسال در مرحله اول برای توسعه حمل‌ونقل عمومی ۶ هزار میلیارد گذاشته بودند که ۵۰ درصد سهم دولت بود.

با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور ۲۴۰۰ میلیارد برای قطار شهری، (۵۰۰ میلیارد برای فاز ۵ خط ۲، ۱۴۰۰ میلیارد برای فاز ۷ خط ۳ و ۵۰۰ میلیارد برای فاز ۱ خط ۴ است)، هزار میلیارد برای بازسازی اطراف حرم و هزار میلیارد برای خرید اتوبوس درخواست اوراق کردیم. برای قطار شهری و اتوبوس ۵۰ درصد را در بودجه پیش‌بینی کردند که دولت سهم آن را بدهد، اما برای بازسازی اطراف حرم ۱۰۰ درصد پرداخت با شهرداری است.

آخرین دستور کار مربوط تاسیس دو بازار دائمی در حوزه عفاف و حجاب بود که مخالفت برخی اعضا را در بحث دائمی بودن و اینکه دربلند مدت رقیب واحد‌های صنفی می‌شود به همراه دارد، با توجه به کمبود وقت تنها تاسیس بازار عفاف و‌حجاب رای گیری شد که با موافقت اکثریت اعضا همراه بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->